söndag 14 juni 2015

Skolavslutning på Nyvångskolan.



Hej på er denna vackra och soliga söndag! 

Jag ligger efter med mina inlägg från förra veckan och 
tänkte kasta in några snabba här.  

Här är en glad verksamhetschef (Martin) när vi i fredags dukade borden inför avslutningslunchen för all personal. 

Dukningen gick i blått-gult och i vaserna hade vi prästkragar 
som jag hade plockat i trädgården på morgonen. 



Stämningsfullt i aulan som vanligt.
Fina elever, uppklädda lärare, tänkvärda tal av rektorer,
vacker sång och härlig stämning.  


Kaj och några andra coola lärare rev av två rockiga låtar och
hela den unga publiken sjöng med i "The final countdown". 

Här har vi dem, Rockbandet!!

Allergivänlig blomsterprydnad och flaggan i topp.

Alla mellanstadielever sjöng med i sin nya favoritlåt.
Vilken det är? "Guld och gröna skogar" förstås
med Skånes egen Hasse Andersson.
Även vackra " Den blomstertid nu kommer " sjöng vi förstås.


Efter avslutning och lite arbete blev det lunch för all personal i matsalen.
Vi blev bjudna på en delikat sommarlunch med bl.a kyckling, varmrökt lax,
potatissallad, grönsallad, skinka, melon, ostar, kex och bröd.

Till kaffet blev det vaniljpannacotta. Mmm, så gott.





Jag fick många kramar och även några små presenter av söta och nöjda
elever som nu slutar årskurs nio.
Jag fick bl.a denna fina rosenbukett och ett
sött kort med en dikt.

Lycka till alla fina elever med nya utmaningar till hösten!!

Nu ska jag ut i solen och bättra på solbrännan.

See you later....

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar