lördag 24 oktober 2015

Bokklubbsträff i KIMMIA, en riktigt skön kväll.

Hejsan och förlåt min frånvaro härinne de senaste dagarna. Det har varit mycket nu med arbete, tandläkarbesök, höstmarknad, cykelfestkommitteemiddag ( vilket ord!)
och mycket mer. 
Men det återkommer jag till.  

I torsdags var jag på jättetrevlig bokklubbsträff hemma hos Ing-Marie i Malmö. Vi åt god mat, drack gott vin och pratade MYCKET. Jodå, vi pratade lite om böcker också. Förra bokträffen var hemma hos mig och då hade jag köpt detta lilla bokpaket som vi läste över sommaren.
 
Tre böcker av "Joanne Harris" i en presentförpackning.

Denna gång var vi som sagt i Malmö, i Ing-Maries och Bertils jättefina bostad
med inredning i min smak.   
   
Den här boksnurran måste ju hamna på bild när man har bokklubb.



Vi inledde med skumpa.
Här ser vi numera halvtidsstockholmaren Ingelas present
till värdinnan, glasunderlägg med Stockholmsmotiv.   


Bordet är dukat och det är bara att slå sig ned och
avnjuta en läcker trerättersmåltid.



Förrätten var en god mustig soppa med bl.a vita bönor, vitlök och grädde.
Till detta serverades salamichips.



Sedan serverades en mycket god vegetarisk lasagne med
bl.a mangold och getost. Jag har fått receptet och ska dela med mig till er också,
för den var så god.....

Kaffe med mandeläppelkaka och glass blev det till dessert. Undrade ni om vi blev mätta??
Yes, det var knappt vi orkade ta oss till bilen efter denna trevliga kväll i goda vänners lag.

Nu ska vi läsa en bok av "Harper Lee" tills nästa gång vi ses.

Tusen tack I-M för en underbar kväll och tack Karin, Mia och Ingela för sällskap och skjuts.

Här är jag tidigt uppe denna lördag. Maken har kört till sina föräldrar och jag var uppe och skickade med lite smått och gott till dem.
Eftersom min förkylning tyvärr fortfarande håller sig kvar så stannar jag hemma.

Johanna och jag ska fixa med lite av varje och även njuta av helglugnet förstås.

På återseende snart igen!

Kram/@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar