måndag 12 oktober 2015

Skira blommor i Daggen, äppelkaka och skotsk serie.

Gokväll i stugorna! 

Jag tänkte bara titta in en liten sväng till er så här på kvällskvisten. 
Efter en lång arbetsdag och förkylning så var det skönt att landa hemma. 
Nu har vi ätit och jag har gjort en enkel äppelkaka. 
Jag blev så jäkla sugen på detta och vi har massor med äpplen så det var bara att sätta igång. 

Jag ska nu köra till en vän och hämta några växter bl.a dagliljor och bolltistlar som annars skulle kastas. Det kan man ju inte motstå.
Sen ska jag kasta mig i favoritfåtöljen med en kopp kaffe och en bit äppelkaka och titta på "Karl för sin kilt", denna underbara skotska serie som verkligen flödar av "feel good".
 Testa ska ni få se. Finns på SVT Play. 

Kram på er och ha en fin kväll! 

Nedan bjuder jag på några bilder av skir grönska i Daggvasen. Ljuv stjärnflocka ( som blommar om i trädgården för tredje gången) och några kvistar av prydnadsgräs. 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar