torsdag 1 oktober 2015

Jakobs är på plats i sitt nya boende och nu blir det varm choklad och en ny bok här.

Här sitter jag nu skönt tillbakalutad i min favoritfåtölj. 
Ikväll har vi hjälpt Jakob att flytta från Lunds Nation till en trea i centrala Lund.
 Han kommer att dela denna lägenhet med sin korridorkompis Oscar. 
Varsitt sovrum och gemensamt kök och vardagsrum och ljus och fin är den.  

Jag lämnade Jakob och Oscar med en flaska skumpa 
så att de kan fira sitt nya och fina boende. 

Nu ska jag dricka en kopp varm choklad som Johanna har fixat till mig. 
Jag blev så sugen på det nu när jag skulle börja läsa i min nya bok, som 
heter just  "Tre koppar choklad".  


Jakob och Oscar bär lådor och kassar i massor med, viss hjälp av sina föräldrar.

Lycka till nu med ditt nya boende, Jakob!

Nej, nu ska jag läsa några sidor innan det är dags att sova.
Vi hörs i morgon och då är det FREDAG!

Kram/@nneli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar