lördag 17 oktober 2015

Dags för Downton Abbey och mitt enkla recept på äppelkaka.

Tjenixen på er denna sköna lördagskväll! 

Här har vi precis ätit en god lördagsmiddag. 
De andra sa i alla fall att middagen var god, tyvärr smakade jag inte detta själv 
eftersom jag p.g.a den envisa förkylningen tappat både smak och lukt. 

Nu väntar en riktig TV-filmkväll. 
Först en timmes "Så mycket" bättre, därefter Robins och Downton Abbey. 
Om vi kan hålla oss vakna så ska vi även se en film och 
om den är bra så ska jag tipsa er sen.  I promise!

Ikväll blir det en kopp rykande Downton Abbey te.  
Sista DA-säsongen nu.  Får inte missas....

Här kommer nu mitt utlovade enkla recept på äppelkaka:

5-6 äpplen av valfri sort
2,5 dl vetemjöl
2,5 dl socker
1 tsk bakpulver
1 ägg
100 gr smält smör
några teskedar kanel
några teskedar kardemumma
lite socker att strö över äpplena

Sätt ugnen på 175 grader
Blanda de torra ingredienserna och
tillsätt det smälta smöret och ägget.

Lägg de skivade äpplena i en eldfast form
och strö över kanel, socker och lite kardemumma.

Fördela smeten över och grädda i ca 20 minuter.

Servera med vaniljsås eller vispad grädde.

Ha nu en fin kväll så hörs vi i morgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar