måndag 19 oktober 2015

Jättegod och trevlig höstmiddag hos mina föräldrar.

Måndagens arbete är avklarat och nu följer några bilder från gårdagens middag hemma hos mina föräldrar. Där var även brorsan och hans familj. 

Mor hade tillagat supergoda revben som serverades med 
klyftpotatis, svamp, blomkål, sås och äppelhalvor.  

Och därefter blev det två desserter. Min favorit, mördegsinbakade äpplen med vaniljsås och Johannas favorit bryle´pudding med karamellsås.

Efter maten gick vi en skön höstpromenad, vilket var välbehövligt.


Mor hade dukat fint med höstens sista dahlior. 

En lite suddig bild på när Johanna gjorde små söta flätor på lillkusinen Annabelle. 

Vackra färger på vår promenad.

Plutten Henning.

Brorsan vilar sig efter maten och lilla mor får knappt plats i soffan.
Det var Jennifer som ville att jag skulle ta denna bild.  Hehehe....


Min svägerska Jennifer ( det syns väl ingen dubbelhaka nu??) och Annabelle.

Ni har det väl bra mina kära bloggläsare! Det hoppas jag!
Nu ska jag läsa ut min bok och titta ikapp några program på TV4 Play.

Vi hörs i morgon!   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar