torsdag 8 oktober 2015

Min nya bricka och sortering av massor med recept.

Hej på er och hoppas att ni haft en fin torsdag! 

Jag måste visa er min nya bricka som jag köpte på loppis i söndags. 
Jag blev jätteglad när jag hittade den på bakluckeloppisen i Kyrkheddinge. 
Vi skulle på soptippen, Mårten och jag och så bad jag att bli avsläppt en stund där. 
Jag träffade många som jag kände men hade knappt tid att prata 
i jakten på det perfekta fyndet. Hehehe.... 

Det var en äldre dam som sålde brickan och hon visste 
vem som hade designat den och allting. 
Både hon och jag var nöjda efter köpet. 
Nu får den stå här i mitt kök och glänsa.

Idag har jag sorterat i en massa lådor och köksskåp 
och jag känner mig riktigt nöjd med dagen. 

Mor kom förbi en sväng på hemväg från Lund och 
hon fick en räkmacka, kaffe och en pratstund.
    




Johanna har varit iväg på föreläsningar hela dagen, men
hon och jag hann ta en god kopp kaffe i morse innan hon skulle iväg.

Så här såg det ut när jag sorterade mina tusentals mat och bakrecept idag.
Skönt att få ordning på dem. Nu är det sorterat i olika kategorier och en del kastade jag.

Nu har middagen ätits upp här och lugnet har lagt sig över hemmet.

Ha nu en fin kväll så hörs vi i morgon och då är det FREDAG!!

Kram/@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar