lördag 24 oktober 2015

Tandläkarbesök, höstmarknad och middag på Sjöbo Gästis.

I fredags eftermiddag körde jag till Sjöbo efter arbetet. Jag var först hos tandläkaren. 
Jag trodde att jag hade hål i alla tänderna eftersom jag inte har varit hos tandläkaren på flera år. Är det någon mer än jag som tänker så?
 Men nej då, jag fick beröm, allt såg så fint och rent ut och inga hål alls. 
Ja, man är väl en tokstolle. 

Efter tandläkarbesöket bjöd mina snälla föräldrar mig på middag på 
"Sjöbo Gästis" och jag åt en supergod kalops med de rätta tillbehören.

Sjöbo Gästgivaregård är verkligen en vacker byggnad. 
Här hade vi vår bröllopsfest i slutet av 80-talet. 
Utsikt från matsalen.

Efter den goda lunchen gick vi en sväng på höstmarknaden
där vi gjorde de vanliga inköpen, amaryllislökar som vi själva driver upp till jul
och lite gott att äta. Vi träffade många bekanta i det milda höstvädret.

Sen smakade det bra med kaffe och lite vila hemma hos föräldrarna innan det var dags att köra hemåt och förbereda inför kvällens middag hemma hos Johan och Maria.  

Tjingeling och kram!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar