tisdag 20 oktober 2015

Ny hortensia på stam och "Borta med vinden". .

Jag köpte en riktigt fin utomhushortensia på stam i förra veckan. 
Den har fått sin placering här vid gaveltrappan i en ny kruka. 
50% rabatt på växten och 70 % rabatt på krukan. Yiha!

Vi var ju på oktoberfest för några veckor sedan och där blev vi bl.a 
bjudna på starka korvar med sauerkraut, gurka och ajvar.
 Det blev jag så sugen på idag så det fick bli dagens middag.
Enkelt och gott och väldigt nyttigt, i alla fall surkålen.  

Här är en bild på den ståtliga hortensian. 
Ljusrosa och limefärgade fluffiga blommor. Me like! 


Idag på fikarasten på jobbet så pratade vi bland mycket annat om den fantastiska filmen "Borta med vinden". Damerna runt bordet gillade den förstås medan männen inte var lika förtjusta, om man säger så. Allt började med att en kollega berättade om sina mörkgröna sammetsgardiner, vilket fick mig att tänka på när Scarlett O´Hara sydde en aftonklänning av sina gröna sammetsgardiner och så var denna diskussion igång.

Nu är jag i alla fall så pepp på att se denna tre timmar långa film IKVÄLL.
Jag ska fråga Johanna om vi ska se den när hon kommer hem ifrån tennisträningen.
Jag har nog redan sett filmen ett tiotal gånger genom åren.
Om jag är galen, ja lite but "frankly my dear I don´t give a damn".

Ha en fin kväll! Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar