söndag 27 mars 2016

Kalasets tårtor och dukning.

Godmorgon alla fina bloggläsare! 
Jag är så glad att ni tittar in på min blogg och jag hoppas att ni har en härlig påsk! 

Igårkväll firade vi Jakob med familj, släkt och goda "gamla" vänner.
Jag bakade, lagade mat och dukade hela dagen. Det gör man så gärna för att fira sonens födelsedag och när alla gäster är så trevliga, glada och nöjda som våra.

Jag lovade ju att visa mina tårtor om de blev fina. 
Kanske inte supervackra, men de blev uppskattade.  

Det blev en dubbel kladdkaka med choklad-grädde glasyr ( ett säkert kort och så enkel att baka.)
     
Också citronmarängpajen förstås. Mina tidigare inlägg hade inspirerat många läsare som också bakade denna till påsk. Så roligt! 

Och en med sockerkaksbotten, vaniljkräm, hallonsylt, grädde och dekorerad med påskägg, Polly och fingerkex.


 
Också slutligen denna med marängbottnar( här blev det köpta, nån måtta får det ju vara), citronkräm, grädde och dekorerad med några penseer från trädgården. 

Det fick bli lite ommöblering och ett extra bord för att få plats med
alla 20 gästerna i samma rum. 




Jag älskar de här krispigt vita och gröna papegojtulpanerna. 

Lite mera påskigt på det andra bordet.






I nästa inlägg kommer det fler bilder från kalaset förstås.

Ha nu en fin påskdag så hörs vi ikväll.  

En varm påskkram till er, mina läsare/@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar