måndag 14 mars 2016

Välkommen denna nya vecka!

Första arbetsdagen avklarad och som vanligt så har måndagen 
bestått av en strid ström av möten.
Tänk så skönt att det är ljust ute fortfarande och klockan är snart sex. Så underbart! 
Nu en stunds avkoppling innan det är dags för middagsfix. 

Nedan en av mina "Rosenskärmar". 
Om ni har en sådan i er ägo så vattna inte för lite, bara ett litet tips. 
Vattna rejält ett par gånger i veckan men låt den helst inte torka ut helt. 
Då kan den tappa både blommor och blad. Jag har haft några av mina i snart ett år och det kommer även nya blommor. Så nöjd man blir.

Ha nu en fin måndagskväll så ses vi snart igen! 



2 kommentarer:

  1. Hej. Så skönt det är när ljuset kommer och snart lite ledighet att se fram emot. Jag är sedan ca 2 mån ägare till en Rosenskäm som jag vattnar, pratar med snurrar hit och dit och hoppas den ska trivas. Hoppas att även jag kan få nya blommor på den. Jag har samma utbildning som du med arbetar inom sjukvården. Man kan behöva lite flärd och underhållande böcker för att skingra tankarna när man kommer hem.
    Hoppas nu på en fin vecka och du vädret verkar vara med oss.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar, Anki! Alltid så kul att höra ifrån dig! Tänk att vi har samma utbildning också och liknande intressen. Jag har arbetat som sjukhuskurator i Malmö en period och trivdes mycket bra med det också.
    Jag önskar dig varmt lycka till med din Rosenskärm och allt gott för övrigt.
    Kram och njut i solskenet! Anneli
    Ps Det är så roligt att få någon kommentar här också, de flesta skriver annars på Facebook.

    SvaraRadera