torsdag 17 mars 2016

Ystad i vårsolens glans.


Vilken härlig vårdag som vi valde att besöka Ystad, en av mina favoritstäder i Skåne.
Här gick jag under några underbara år på Österportskolan ( numera Österportgymnasiet). 
Jag jobbade under flera år på Starshine som både servitris och bartender, 
upplevde många superroliga festkvällar in Y-town och hade ett helt gäng med härliga vänner ( som jag fortfarande har kvar som tur är ).
Jag hade även min första egna lägenhet i Ystad. 
Ljuva minnen....


Här står mor på Stortorget, denna vårdag.
  

Mariakyrkan. 

Ett besök i bokhandeln på Stortorget.
De hade fyllt affären med fina vårliga saker bl.a från William Morris.



Här åt vi en god lunch.
 




Vi hann förstås med flera blomsteraffärer.

I hela stan så firade man Frans.

Mysigt!
 


Det blev även ett besök på Åbergs Trädgård förstås.
Den här lilla katten ville INTE titta in i kameran,
men var väldigt tillgiven. 

Utsikt från butiken på Åbergs.

Söt och omtänksam skylt 
 
Lite suddig bild tagen från bilen. Jo då, jag var passagerare.

Självklart så köpte vi med oss Fransbakelser hem till fikat.
Bakelserna fick högsta betyg av oss. För er som är nyfikna på bakelsens innehåll så kan jag avslöja att den innehåller sockerkaksbotten med blåbärsmousse, vaniljkräm, grädde, marsipan och en stycken charmig kille.

Nu hemma igen efter en toppendag med fint väder, trevligt sällskap, god mat, fika, och några fina inköp.

Jag hoppas att ni också har haft det bra och vet ni, i morgon är det FREDAG!

Kram/@nneli 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar