onsdag 30 mars 2016

Teatime, påskbricka och recept på laxgratäng.

Nej, nu är det dags att dricka upp allt påskte och äta upp påskgodiset. 
I morgon åker påskpyntet ned i sina lådor igen.  

Plåtbrickan på bilden har jag köpt på en loppis för en väldans massa år sedan. 
Ganska söt i sin enkelhet. Jag minns att jag gav en tia för den, 
precis lagom pris för en bricka som man använder en vecka per år.  



Jag har putsat min antika gamla tesil så den blev gnistrande igen.
Man ska dricka te med stil, eller hur? 

Mitt favoritte alla kategorier är annars "Svenskt Tenns" eget klassiska.
Efter ännu en lång arbetsdag ska det bli skönt med lite vila, 
en bra bok och Maria Wern på TV.

Men först blir det middag bestående av en otroligt enkel laxgratäng gjorde på påskens laxrester. 
Skivad potatis varvas med lax, dill och sist häller man över en äggstanning.
Serveras med smält smör. 

Hav a nice evening! 
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar