måndag 28 mars 2016

Österlentur, liten konstrunda och fika hos svärföräldrarna.

Hej på er alla! 
Jag hoppas att ni har haft en härlig påsk med god mat, 
trevligt umgänge, lite konst och vårliga vindar. 
Det är precis vad vi har haft. Idag avslutade vi påsken med ett Österlenbesök.
Vi åt sillfrukost hos svärisarna och åt min citronpaj till kaffet samt hann även med lite trädgårdsarbete och en liten konstrunda.

Mitt glasägg här i köksfönstret är dock inte nytt för dagen utan det har jag haft i många år. Det har stått i ett skåp och jag har inte tänkt på att ta fram det förrän i år. Nu blev det som nytt och riktigt kul att ha framme. 
Toppen när man har egen glaskonst i gömmorna och inte behöver köpa nytt.    



Hos Vitemöllakonstnären och vännen Ia Karlsson hittade vi detta
färgglada hus som Ia så vitsigt döpt till "Orangeri".  

Också en obligatorisk strandbild förstås.

Vi träffade Daniel som trotsat de friska vårvindarna och klätt sig i shorts och
FLIP FLOPS denna marsdag. Där ligger man minsann i lä. 

Ett besök hos Hasse Karlsson hör absolut till och det
fanns många orange prickar som vanligt.

Den här tavlan med motiv av massor med målarpenslar gillade både maken och jag.

Underbar utställningsmiljö.

En av fågelholkarna i vårt gamla äppelträd. 

Nu längtar man till sommaren, men först ska vi njuta av den fina våren förstås.

Ha en fin kväll så hörs vi i morgon!
Kram/@nneli




3 kommentarer:

  1. Hej Vill tacka så mycket för receptet på den goda citronpajen. Den gick hem hos gästerna. Försvinnande god och förvånande lätt att göra. Stort tack.
    Skönt med 4 dagar ledigt men de går fort. Har haft lite gäster men även tid för promenad och trädgårdarbete. Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Hej Anki och så roligt att pajen uppskattades! Det är ganska många av mina bloggläsare som har bakat den nu i påsk. Så roligt att kunna inspirera.
    Perfekt att som du hinna med lite nytta och lite annat kul när man är ledig några dagar!
    Ha du också en toppenvecka så hoppas jag att vi hörs igen! Kram på dig! Anneli

    SvaraRadera
  3. Hej Anki och så roligt att pajen uppskattades! Det är ganska många av mina bloggläsare som har bakat den nu i påsk. Så roligt att kunna inspirera.
    Perfekt att som du hinna med lite nytta och lite annat kul när man är ledig några dagar!
    Ha du också en toppenvecka så hoppas jag att vi hörs igen! Kram på dig! Anneli

    SvaraRadera