söndag 14 augusti 2016

De fina Knäbäckshusen med en alldeles speciell historia.

Godmorgon på er alla!
Vilken fin morgon vi har idag. 
Morgonpromenaden avklarad och kaffet är uppdrucket. 

Jag tänkte visa er några bilder från när Mårten och jag tog en sväng till pittoreska Knäbäckshusen i närheten av Stenshuvud på Österlen.  
De sjutton husen här är är verkligen så fina. Tänk att dessa hus flyttades från Haväng till sin nuvarande plats i mitten av 1950-talet. Anledningen var att skjutfältet på Haväng skulle utvidgas.
Nu ligger dessa söta hus här i denna lilla by vid vägens ände. 

   











Jag tror att jag ska ta en kopp kaffe till och
njuta av morgonsolen och Sydsvenskan.

Ha det fint så hörs vi nog igen lite senare!
Då ska jag visa er gårdagens fantastiska fynd.

Kram från @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar