onsdag 3 augusti 2016

En liten Österlentur med några trevliga stopp.

För ett tag sedan så blev det en liten Österlentur med några stopp på vägen. Målet var Ystad för att hälsa på goda vänner. 
Jag var bl.a här på Rosenhill ( tror jag att stället hette, kan också ha varit Åkeshill). Ja, det var långt ut på landet i alla fall. Man körde på en liten grusväg mellan olika odlingar av sädesslag.
 Otroligt vacker väg dit och det fanns en så fin hastighetsskylt som visade att maxhastigheten var 10 km/h. 
Jag var ju tvungen att stanna och fotografera den förstås.

Nåväl, den trevliga butiksägarinnan visade runt bland sina vackra saker.
Jag köpte dock INGET. 



Fin, va?

Det blev även en tur till Provence, förlåt Köpingebro. Där finns dessa vackra lavendelodlingar och man kan förstås även även besöka deras butik, Österlenkryddor.

Framme i Ystad blev det en snabb sväng
på stan för att handla på lite frukt och grönt torget.

Sen var det dags att åka till våra vänner där Mårten mötte upp.  

Jag tröttnar aldrig på dessa vackra gatuhus.

Ha en härlig fortsättning på onsdagen, hörru ni!!
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar