måndag 1 augusti 2016

Hemma hos familjen Lingegård i Brantevik.

Igår  var vi bjudna på en utsökt lunch hos Marie och Hans. 
Vi började med att beundra deras vackra trädgård. Där hade det hänt mycket sedan vårt senaste besök. En fin damm med stora stenar hade anlagts och vackra stenläggningar och rabatter hade också vuxit fram. 
Efter trädgårdstitten blev vi bjudna på en helt underbart god soppa med bröd och ostar. 
Jag lovar att jag ska dela med mig av Maries sopprecept. (om jag får)

Här ser man en del av den vackra trädgården med finstämda färger i främst lila, vitt, rosa, grått och grönt. 


Hans och Mårten kopplar av en stund i rummet med J.Frank detaljer.

Jag och Hans testar de sköna fåtöljerna under markisen.

Nedan det sköna värdparet Hans och Marie som vi endast har känt under några år men som vi har så kul tillsammans med.



Dottern Rut var också med en stund innan arbete kallade.
 

Efter den goda lunchen med efterföljande kaffe och muffins med citronglasyr och vit choklad och en som vanligt trevlig pratstund så var det dags att åka hemåt igen.

Tusen TACK Marie och Hans för några njutbara timmar i er härliga trädgård.

Jag blev förresten helt förälskad i den vackra pergolan också. Här är den! Fint, va?



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar