tisdag 9 augusti 2016

Kiviksbesök, aktuell badtemperatur och nu hemma igen.

Så här vackert är det på vår väg till Kivik från Vitemölla. 


Fina hus finns det också i Kivik. 

Även Kivik har sina små söta "fiskehoddor".
Jag har en förkärlek för sådana här små söta hus och
fotograferar dem vart jag än kommer.   


Jag var uppe med tuppen denna tisdag och packade ihop alla saker 
som skulle med hem. 
Idag har vi nämligen flyttat hem efter några härliga veckor på Österlen.
Därefter får väder, vind, andra aktiviteter och fester bestämma hur ofta vi återvänder dit under sensommaren och hösten.

Redan idag kändes det faktiskt lite, lite höstlikt.
Men även denna tid kan ju vara väldigt fin
med sensommarvärme och vackra höstdagar.

Ja, så får vi tänka nu när vardagen tar vid och
högsommardagarna är förbi för denna gång.
Idag var det 9 grader i vattnet på Österlen.

Ja, jag badade inte men två av grannarna är
ena riktiga friskusar och håller oss andra
informerade om badtemperaturen.

Igår sa jag till Johanna att jag börjar få lite julfeeling.
Då fick jag onda ögat av dottern.
Nej, nu ska vi leva i nuet och försöka
ta tillvara alla dagar oavsett väder och årstid.

En varm kram på er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar