måndag 8 augusti 2016

Stranddag, boktips och brickbord från loppis.

Godmorgon måndag och en ny augustivecka.
Jag har semester halva veckan och arbetar halva veckan.

Bilderna nedan är från i torsdags. 
Då var det jättefint väder och det blev strandbesök med bokläsning.

Just nu läser jag "Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter", vilken lååång titel. Den är skriven av "Elisabeth Gilbert", samma författare som skrev "Lyckan, kärleken, och meningen med livet".
 Den filmatiserades också med Julia Roberts i huvudrollen.  
Tjock och bra sommarbok.   

Gissa vad Johanna läser???!!

Man märker att många har börjat arbeta efter semestern.
Det är inte direkt någon trängsel på stranden. Det kan ju också bero på den avskräckande vattentemperaturen.   

Ett boktips till er!

Igårkväll vinkade vi av maken som har kört hem för att arbeta.
Jag och Johanna är lediga några dagar till, vilket uppskattas.


Här kommer förresten en bild på ett somrigt brickbord som jag köpte på loppis i Simrishamn i lördags. Är så nöjd med detta och måste visa er.

Nu har jag det inomhus med kaffekoppen på.





Kram från @nneli

       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar