tisdag 16 augusti 2016

Mysigt Ystadsbesök, min ungdomsstad.



En dag i somras var Johanna och jag i en av mina favoritstäder, Ystad där vi träffade mor/mormor.
Vi åt en god middag på Surbrunnsparken och 
därefter blev det glass på Bäckahästen. Vi hälsade på min moster och morbror i Sandskogen och där var även kusin James och hälsade på. Efter fika och en trevlig pratstund så körde vi vidare till Åbergs Trädgård som fick avsluta denna eftermiddag.

Två livsnjutare!
BÄCKAHÄSTEN, så somrigt och fint!

Johanna poserar vid lite olika ställen i min ungdomsstad.

Här har jag bott, arbetat som bartender och servitris på Starshine, roat mig med alla mina Ystadsvänner på ställen som nyss nämnda Starshine, Per Lars krog, Contan (hotell Continental) och på Saltan ( Ystads Saltsjöbad).

Ja, massor med härliga minnen har jag från denna vackra sommarstad. Dessutom gick jag ju på gymnasiet här.  





Sett på Åbergs! 

Lite information om en av mina absoluta favoritörter, Citronverbena. Jag har minst en sådan varje sommar och ibland övervintrar de minsann också. Doften av denna är fantastic!
Prydligt salladsland!

Trevlig butik på Åbergs.

Härligt röd Dahlia!

Också dessa fantastiska persikoträd i växthuset.

Idag är det tisdag och jag har en semesterdag som jag ansökte om för länge sedan. Känns riktigt bra faktiskt. Det blir fortsatt trädgårdsarbete idag och jag hoppas hinna med det viktigaste på våra 3000 kvadratmeter. Puh!

Kram på er och njut av er dag, ni också!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar