måndag 29 augusti 2016

Vackra morgonbilder och fina kossor på Österlen.

Måndag och ny vecka. Jag lovade er ett inlägg till igår kväll, men åska och ej fungerande internet satte stopp för detta. Men nu verkar vädret lite mera stabilt. Precis hemma igen efter veckans första arbetsdag, vars innehåll har bestått av många olika möten, elevsamtal och även lite annat.

Så här såg det ut när jag körde till Simrishamn i lördagsmorse vid sjutiden. 
De två första fotona är tagna mellan Vitemölla och Kivik. Visst är det vackert??
   



I Simrishamn blev det en liten loppisrunda, torgbesök och inköp av helgmat.


På hemvägen körde jag in om några söta byar istället för att köra den vanliga betydligt tristare landsvägen. Här i Rörum mötte jag detta lilla gäng. Ni som har följt min blogg länge vet att jag gärna fotograferar kossor.


Efter att även ha varit en sväng i Baskemölla och Vik så fick jag syn på dessa två kompisar som låg där så fint i gröngräset, denna varma och fina sensommardag.
Visst är de fina? Jag hoppade snabbt ur bilen och fotograferade dem och den ena ser ut att undra vad som står på...... Komma här och störa!

Nu ska jag koppla av en stund efter dagens arbete innan det
är dags att göra lite nytta här hemma.

Ha en fin kväll så hörs vi snart igen.
Kram från @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar