lördag 13 augusti 2016

Skaldjursafton i trevligt sällskap och nu syltkok.

Hej på er denna augustilördag! 
Lite regn och lite sol men mycket bättre väder än vad vi hade förväntat oss. 
Det gör absolut ingenting när väderprognoserna slår fel, eller hur?

Igår kväll var vi hemma hos våra kära vänner 
Ann och Håkan och åt skaldjur, bröd, sallad, ostar, kex och västerbottenpaj, öl, vin och snaps. 
Så trevlig kväll med umgänge, kul spel med ungdomarna, 
kaffe, rulltårta och söta hundar. 

Nästan hela gänget samlat! 



Goda snapsar i en fräsig snapsback. Min och Johannas
favorit var Västgötasnaps med smak av körsbär och vinbär.  


Vad ska vi nu välja här?



Favorit i repris! Det här spelet har vi spelat förr i samma gäng.
Då var Jakob också med. Han och Lize kunde tyvärr inte komma med ikväll.
Så mååånga skratt det blev åt alla dessa frågor och SVAR! 


Lilla söta Greta vilar en stund. 


Och syrran Vera gör likadant!

Tack för en härlig kväll, Ann och Håkan! Alla er andra önskar jag en bra fortsättning på helgen och en kram skickar jag också!
Nu ska jag återgå till mitt syltkok.
Känner mig som en riktigt präktig husmor idag....

@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar