lördag 30 mars 2013

Lite fix inför påskdagen och några inköp till hemmet.

Maken väckte mig klockan nio och undrade om jag ville följa med på en liten åktur. Vi handlade bl.a lite mera inför påsken. Jag lyckades även locka honom till att köra till en jättesöt inredningsbutik ute på landet som heter "Mitt vita stall". Där "överfölls" jag av familjens söta helsvarta katt som hoppade upp i min famn direkt och började spinna.
Jag köpte några småsaker och maken pratade under tiden med affärsinnehavaren samt gosade med katten. Perfekt så att jag kunde titta i lugn och ro.
Jag bakade några tårtor och lite annat godis när vi kom hem. Se nedan.   
Familjens favoritgodis,lysemaelk,citronkolor,Polly,chokladbjörnar och cocacolapluttar.  

Jag förberedde lite inför kalaset i morgon. Jag gjorde bl.a dessa små söta fågelbon av smält choklad blandat med corn flakes. De fylldes sedan med små fågel (choklad)ägg. Superenkla att göra.  


Närbild på ett chokladbo.


Köpte en skylt med passande text. Det tyckte även Musse som läste och begrundade.




Skylten gick också utmärkt att ligga på......
Två silvriga påskägg fick också följa med hem idag.
Samt en glaskruka där småblommiga pensee´r passade utmärkt. Har du inte redan sådana krukor undrade maken? Nej, absolut inte.....
Ett svart-vitt plåtägg passade fint till hönan.
Hela familjen var nu trötta på påskmat så till middag önskades  hemgjord pizza. Nåväl,jag var inte såå trött på påskmat, men fick vika mig för resten av familjen. 
Det smakade mycket bra med pizza.
Resten av kvällen blev det mys framför brasan och godis. Tittade också på Mr Selfridge(superbra) och en gammal Stålmannenfilm. Eller rättade sagt så sov jag mig igenom det mesta av filmen. De två senaste kvällarna har blivit sena så nu blev det snark i Tv-soffan denna kväll.  I morgon blir det kalas hemma hos oss.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar