fredag 29 mars 2013

Påskfirande hos mormor och morfar.


Här ser vi en del av mors fina påskbord med all den goda maten. Hon hade lagat massor med god mat som uppskattades av oss alla. Det fanns sparrisomelett,Janssons frestelse, köttbullar,prinskorv, rökt lax med sås, skinka,stekt sill,majonnäsgravad sill, Branetvikssill, kokt ägg, rullkorv med rödbetor, olika sorters bröd,ostar, sallad.räkor och säkert något som jag har glömt. Vi blev väldigt mätta i alla fall.

Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans med prat, skratt, god mat,snapsar och roliga historier.

Två glada syskon på påskmiddag. Det var vi,brorsan med familj samt min moster och två morbröder som träffades hos mina föräldrar.

Min bror och Johanna med lilla Annabelle,

Dessa fina antika äggkoppar har varit min mormors och väcker en hel del trevliga minnen. Roligt att de finns kvar och att de används.



Till kaffet åt vi denna goda tårta med en fyllning av kondenserad mjölk och citron. Så god!  
Kaffet smakade extra bra i dessa fina koppar som har funnits med sedan jag var liten.

En glad morrmor med sitt lika glada barnbarn Johanna.
Tack för en kul kväll och gonatt, säger vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar