fredag 22 mars 2013

Gnistrande fredagsmorgon.

Min fina dotter Johanna i morgonsol.
Härliga fredag här igen.......
Dagen började med att min kära dotter Johanna och jag tillsammans promenixade till Dalby kyrka. Gnistrande härligt vinterväder med sol och lite snö. Vissterligen hade det varit ännu bättre om det hade varit liiiiite vår i luften,men, men.,det kunde ju varit snöstorm.
Vad skulle vi göra i kyrkan kanske ni undrar. Jo, där var det duktiga och musikaliska människor som under ledning av Dalbys eminenta kantor Anita satt upp en version av Jesus Christ Superstar. Mycket lämpligt att ha kyrkan som "bakgrund". Mycket vacker sång och musik. Jag stannade en stund och sen gick jag till skolan för att arbeta.
Först serverades det sillfrukost för att fira att påsken är i antågande. Mmmm,smakade utmärkt efter en morgonpromenad i soligt men kallt väder. Sill,kokt ägg, grovt bröd och ost.
Mixtumkören in action i Dalby kyrka.

Dalbys vackra 1100-talskyrka.

Örtagården är väl värd ett besök när det är säsong för kryddor. Vilken underbar morgon det var idag. Härligt ljus och perfekt  fotograferarväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar