fredag 29 mars 2013

Långfredag.

Hej alla ni!
Långfredagen är här och just nu råder det ett behagligt lugn härhemma i det Rignellska hemmet. Jakob sitter vid datorn, Johanna målar naglarna och lyssnar på musik, katten sover i soffan bredvid mig. Jag bloggar och kollar lite på Facebook. Maken är ute på promenad.

Jag och familjen önskar er alla en GLAD PÅSK!!!!

Vädret trotsar tyvärr våren här genom att släppa ned stooora snöflingor över ett kyligt Skåneland.


Mitt öppna skåp har blivit lite påskigt. Några påskliljor i zinkkannan, några kycklingar samt ett zinkägg så var det klart.
Tre söta kycklingar i trä. Dessa har jag haft länge och de kommer fram varje år.




Nu har jag precis slagit in några påskpresenter inför kvällen.
Några är till småkusinerna och några är till mina förädrar som blir kvällens värdpar.
Det här påskägget i glas fyllt med silverägg ska min mor få.

Nu åker vi till mina föräldrar på påskmiddag och finfint umgänge. Vi hörs lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar