torsdag 28 mars 2013

Härmed inledes påsken.

Välkommen sköna påskhelg som inleds med en solig skärtorsdag.

Dagen började med sconesbak. Johanna och jag åt dem varma med smör och marmelad,en kopp kaffe till mig och en kopp te till dottern.  



Sen blev det städning av hela huset.  
Lunchen bestod av ägg och sill, vad annars en sån här dag. Maken är på arbetsbesök i Ängelholm idag. Jakob är förhoppningsvis snart på väg hit. Nu ska jag sätta mig en stund med nosen i solen och en tidning och koppla av.
Ikväll blir det citronkyckling med ris. Vi hörs lite senare.  

Så här ser min kyckling limone (ser dock ut som lax på denna bild) ut i grytan.
Stek kycklingfilee´r med svartpeppar och salt. Tillsätt matlagningsgrädde, en halv kycklingbuljongtärning och lite persillado-krydda. Skiva citroner och lägg på kycklingen. Om man gillar rosmarin så lägg nägra kvistar färsk sådan i grytan också. Låt allt puttra tills kycklingen är helt färdig. Servera med grönsallad och ris.

Riktigt söta kycklingservetter.

Jag köpte två stora,fina exemplar av rosmarin igår.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar