söndag 24 mars 2013

Vårdrömmar..........

Ja, så var denna helgen slut. Det blev faktiskt lite sol på nosen igår. Både Johanna och jag satt och solade en stund. Vi öppnade dubbeldörrarna i sovrummet och satt där med näsan mot solen. Så skönt....
Nu längtar man verkligen efter att våren kommer på riktigt. Svällande kastanjeknoppar ( visserligen är vår superstora kastanj fälld sedan några år) och snödroppar i rabatten vill vi se nuuuuu.
Jag längtar också efter att plantera småblommiga söta små penseer i mina utomhuskrukor. Jag har redan köpt två förpackningar a´10 vita småblommiga penseer. De fryser och tinar omvartannat. De är verkligen av ett tåligt släkte.
I väntan på våren får man köpa hem vackra blommor och fylla vaserna inomhus.

Det är ju dock viktigt att leva i nuet,vilket jag påminner mig själv om ganska ofta. MINDFULLNESS är ett fint ord, men ack så svårt att leva efter ibland. 

Nej, nu är klockan ganska mycket och det är snart läggdags. Jag är visserligen ledig i morgon,men jag måste ju orka läsa lite i min bok också innan jag somnar. 

Nedan vårdrömmar.......
Drömmer om många fikapauser i lusthuset.

Blommande och väldoftande honungsros.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar