lördag 23 mars 2013

Min lördag i bilder.

Jag vaknade klockan åtta. Det blev god frukost och tidningläsning i lugn och ro inklusive Sydsvenskans lördags- korsord. Därefter blev det lite fix hemma. 
Gjorde ett litet "fågelbo" av hängbjörkskvistar.  
Här har vi Dalbys fina bibliotek och här var jag en sväng idag.
Vackert väder och vacker byggnad. Fönstret har hamnat lite snett men det ser ganska charmigt ut, tycker jag. Efter den lilla promenaden var jag hemma igen med nytt franskbröd och lite gott pålägg som vi hade till lunch.
Jag hade dessutom kokt ägg och sill till  min lunch.. Har tjuvstartat lite inför påsken. Jag älskar ägg och sill. Tidigare i veckan hade vi kokt mjölig potatis,gräddfil,sill och kokt ägg samt grovbröd och tomat en kväll. Så himla enkelt och gott när man kommer hem sent en kväll.    
Vårt hus, fortfarande i vinterskrud.
Jag hittade i alla fall ett litet vårtecken i trädgården.
Sen blev det lite mera korsordslösande, tidningar och läsning i sista delen om Mr Grey och hans Ana i trilogin "Femtio nyanser". Tantsnusk, jomenvisst. Musse finns i närheten som vanligt.
Till kaffet idag blev det goda wienerbröd med sylt och glasyr. Jag åt bara en halv (sant..)
Och här ligger en fläskfile´och steker sig gyllenbrun och fin med vitlök och annat gott. Till denna hade vi hasselbackspotatis,bea och god sallad med tomat,avocado och mozarella. Efter middagen skön hemmakväll med TV och film.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar