söndag 7 september 2014

Årets trevliga cykelfest!

Igår gick årets CYKELFEST av pedalen, förlåt stapeln. Maken och jag blev tillfrågade redan i våras om vi ville vara med i festkommitte´n. Efter moget övervägande tackade vi ja. Vem kan säga nej till att samarbeta med ett gäng härliga människor för att i slutändan kunna erbjuda vänner och bekanta en härlig fest. 
Vi började uppdraget på detta årets cykelfest med att bistå med lite hjälp vid skumpaserveringen.   
Mårten, Magnus och Maria har börjat serveringen av skumpa till de 144 gästerna. 


Helt fantastiskt väder att cykla/umgås i. Inledningen på "gröningen" var trevlig som vanligt med skumpa och många goda tilltugg. En lek där alla skulle lära känna varandra lite bättre blev en perfekt start på denna kväll. 


Skål på dig Maria, nu inleder vi vårt samarbete. 



Lotta,Ola och Bi. 

Minglande cykelfestgäster.

Gunillas vackra små konstverk var inte lätta att transportera från T.Hällestad.  


Så himla mycket gott på mingelbordet.....


Jag tillsammans med min fina kollega Rose-Marie och hennes man Peter.  


Glad bloggerska/festprisse.

ALLA gästerna samlade!!

Vi hade tilldelats uppdraget att servera förrätt till tre par detta år. 

Min dukning gick i grönt och vitt med inslag av lite lila i form av buketter av kärleksört. 



Rosa skumpa inledde vi med. 


Våra trevliga gäster var Marie och Ola, Jill och Jakob samt Anders och Bi.
Vi bjöd på Västerbottenpaj serverad med creme fraiche, rödlök, räkor, ruccola samt vitt vin.

Mårten, Bi och Ola tittar fram bakom blommorna.  

Detta trevliga par var en ny bekantskap för oss, Jill och Jakob ( vilket fint namn).

Vi cyklade vidare hem till L-G och Dani där vi åt huvudrätten bestående av bräckt lax, potatisgratäng och avocadosallad tillsammans med ett trevligt gäng. Tyvärr glömdes kameran hemma i all hast så tyvärr blev det inga bilder från denna trevliga middag.  

Kameran hämtades och sen blev det dessert hemma hos det trevliga paret Helena och Jon.



Annika, Johan, Maria och jag poserar i deras vackra kök.

Mårten och Per tycker att desserten ser jättegod ut.  


Maria och jag blev genast förtjusta i deras vackra soffbord. 


Söta värdinnan Helena häller underbart god citronsås över cheesecaken med hallon och blåbär.



Efter desserten blev det kaffe med avec och ännu mera godsaker.

Efter denna mycket trevliga kväll tillsammans med sympatiska, härliga människor, jättegod mat och dryck så cyklade maken och jag hem.
För första gången på alla 17 åren som vi har varit med på denna cykelfest så fick vi stå över "efterfesten" med dans.
Anledningen var mina såriga och smärtsamma skoskav.
Att cykla ytterligare flera kilometer och sedan dansa, nej det gick bara inte.

Jag är nu uppe i "normal" tid denna söndag för att äta frukost och sen ska jag och några kära familjemedlemmar åka till Katrinetorps skördefest i Malmö. Alltid lika trevligt.
Fötterna värker men efter en natts välbehövlig vila så ska det nog gå.  

Ha en finfin söndag, hörru ni!
Ikväll kommer nog ett litet inlägg till från Stockholm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar