torsdag 18 september 2014

En underbar sommarkväll fylld med musik på Svaneholms slott.



En ljuvlig sommarkväll i juli månad tillbringade jag med två trevliga damer och ca 8477  (publikrekord) andra i en lummig slottspark med solsken, varierande musik och härlig stämning. 

När vi satt och åt kom jag dock på att jag hade glömt mitt kamerabatteri som låg på laddning hemma hos mina föräldrar. Jäklar, vilken miss för en fotograferartok som jag. 
En halvtimme tills showen skulle börja och batteriet ca 2,5 mil bort. Vad göra??

Jag ringde min käre far som alltid ställer upp och frågade snällt om han kunde tänka sig att hjälpa. Det kunde han, vi möttes på halva vägen och med ett fulladdat batteri i kameran var jag nöjd och glad igen. 

Årets artister var bla. Lena Philipsson, Nanne Grönwall, Per Andersson, Nassim Al Fakir, Oscar Zia, Eric Gadd och Jessica Andersson.    
Här har vi ju superrolige Per Andersson. 
Bredvid honom den duktiga dansaren/sångerskan Lisa Stadell. 
Ja, Per är så jädrans rolig. 
Nassim Al Fakir! 



Platsen i mitten är tom för jag är förstås uppe och fotograferar. 

Lena PH och herr Gadd sjunger en duett. 

Härlig stämning i den rekordstora publiken.



En ganska allvarlig Oscar Zia.

Jessica Andersson är alltid med och det uppskattas.
Här springer min vän Malin"Fnulan" Martinsson med kameran i högsta hugg. Vem har hon varit framme och fotograferat. Jo, Oscar Zia som hon är nära bekant med. Så här har jag smygfotograferat henne.  Hihi, Malin det visste du inte... 

Här har Oscar sjungit en av kvällens mest applåderade låtar.

Eric Segerstedt var också med.

PER ANDERSSON behöver väl ingen närmre presentation.

Vad har du nu hittat på, Per ???

Lena i ett av alla sina tajta fodral. Avis på hennes kropp, nej då.... !!

Skärp dig nu, Per!!


Ja, vi ska dansa i neon.......



Ögonkontakt med duktige trumpetaren Magnus Johansson.

Nedan nästan hela gänget samlat för en avslutningsscen.



Efter denna trevliga kväll i sagolik miljö var det dags att bege sig hemåt igen, nynnande på några gamla slagdängor. Speciellt efter pausen var det superbra låtar, lite mera åt rockhållet. 

Jag sov över hos mina föräldrar och körde tillbaka till Vitemölla på morgonen efter istället. Far hade kaffe, kex och ost framdukat när vi kom hem från Svaneholm. Efter en trevlig pratstund på altanen var det läggdags. 

Jag och Fritz gick en morgonrunda dagen efter och tittade på mors alla blommor.  





Min lille följeslagare, energiknippet Fritz!

Underbara färger tillsammans.
Superfina liljor och vilken doft....


Här testar jag ett annat objektiv. Ganska nöjd med denna bild...

                         Lite kvar av torsdagens städning, sen kommer Johanna hem och vi ska då iväg på                                  middag hos en fin vän.             Vi hörs senare!!!!  Kram på er...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar