lördag 27 september 2014

Flera fina fynd från sommaren.

Hej på er! Jag har ju några fina sommarfynd kvar att visa er. 
Bl.a så köpte jag denna fina Busnelväska som är precis lagom stor och rymmer även min ständige följeslagare, systemkameran som jag alltid släpar runt på. Dessutom är jag ett gammalt fan av Busnel, sen ungdomens dagar. Jag tog fram några gamla Busneltröjor (ur mina nostalgilådor på vinden) med guldknappar på axeln (minns ni). 
Tyvärr var de väldigt trånga redan på den tiden när man vägde 48 kilo, så jag provar inte dem.   

Skålen, den lilla mjölkkannan och tekannan köpte jag i Helsingbord och visst är de söta. 

Skålen kan användas till blommor.  


Den här fina, klassiska flasköppnaren från Svenskt Tenn fann jag på Simrishamns loppis för 20 spänn. Såg nyligen den på en Stockholmsauktion där utropspriset var 900:-. Tala om fynd.  

Den här fina patinerade krukan kostade 10 spänn.

Nej, nu ska jag ut i trädgården,solen skiner och det är en fin höstdag! 

Kram på er och hoppas at ni har det riktigt bra idag!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar