tisdag 30 september 2014

Bokklubb med trevliga vänner, god mat och dryck.

Jag hoppas att ni hade en fin måndag alla mina kära bloggläsare! Själv var jag på bokklubb i Ystad på kvällen och här är vi på väg dit, jag,Ingela och Mia.
Vackert....

Vär kära vän Karin hade dukat höstfint och serverade en så god middag.  


Det var perfekt tillagad torskrygg ( 58 grader i ugnen) med potatispure´, pepparrotssås, färska kantareller, lingon och svalt vitt vin. Mmmmm...



Desserten bestod av Aromaäppelpaj med vaniljglass. 

Familjens hund Tessla fick förstås också var med på ett hörn. 

Vårt glada gäng ska nu dricka kaffe och prata om de lästa böckerna, är det bokklubb så är det. . 



Tre "tonåringar" med sina mobiltelefoner och I-pads. 

Karins fina äppelsamling.

Efter en mycket trevlig kväll med jättegod mat och dryck och mycket prat och skratt var det dags för oss alla att åka hem. I november ses vi igen. Tills dess ska jag ha läst " Huskatten Bob" vilket jag ser fram emot.
Nu är det tisdagsmorgon och arbetsdagen börjar om ca en halvtimme. I have to go!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar