lördag 20 september 2014

Heldag på Österlen.

Idag åkte vi till Simrishamn direkt på morgonen. Jag hämtade Johanna efter en inflyttningsfest klockan tre i natt i Lund så lite trötta var hon och jag när vi skulle iväg. Men Mårten hejade på och när vi var framme på dagens första loppis så glömde jag snabbt tröttheten. 
Några fynd blev det och bilder kommer vid ett annat tillfälle.    

Nedan ett vackert hus i Simrishamn.

Medan Johanna sov i bilen så strosade vi runt och tittade bl.a på detta ståtliga "Apträd" som är Sveriges största.  Ni med gott minne kommer kanske ihåg att jag köpte ett betydligt mindre "Apträd" i somras. Detta står nu på tillväxt.



Sen körde Johanna och Mårten till Vitemölla och jag åkte med svärföräldrarna till Skillinge och Brantevik. Vi var bl.a på en stor loppis till och uträttade även några andra ärenden. Jag köpte INGET.

Vi åkte bl.a till Leila Jansro och tittade i hennes fina trädgård och butik. 

Snart lämnar Leila sin mölla för ännu ett nytt projekt.  



Underbar doft från dessa Austinrosor. 



Vi kom förbi ett fint gammalt meditationsställe med gediget uppbyggda murar. 


Hemma hos mina svärföräldrar blev det fika, middagssömn, umgänge och läsning. Jag plockade även äpplen, fixade lite i huset och sen var det dags för middag med efterföljande god Hovdalatårta och kaffe.  



Johanna och hennes farfar läser i varsitt hörn.   



Desserten bestod av idel nyttigheter som mandel, maräng,kola och grädde.
Nu är vi hemma igen och har hamnat framför TV:n. Klockan 22.25 börjar en thriller med bl.a Jake Gyllenhaal på SVT1. Missa inte denna, jag tror att den är bra!

Skön fortsättning på lördagskvällen önskar jag er alla. Kram  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar