tisdag 9 september 2014

Långpromenad på Djurgården och besök på Rosendahls trädgård.



Efter mitt besök på ABBA museet strosade jag vidare runt Djurgården för att nå nästa mål, Rosendahls trädgård. Jag träffade ett äldre par som satt på en bänk. Jag berättade att jag skulle till Rosendahl och då sa de "det är ju lååångt"att gå. Well, jag knatade på och längs vägen tittade jag på vackra hus i solskenet.





Det är verkligen naturskönt på Djurgården och så nära storstan.

Framme på Rosendahl!


Vi var här för "några" år sedan också och då såg det ut så här:



Johanna på Rosendahlsbesök för en del år sedan. Sötnos...



Så vackra och lite speciella sittplatser.

Vackert växthus!   2014 och nedan 2002.
Min lilla familj fikar i Rosendahls trädgård 2002. 
Nu 12 år senare såg det nästan exakt likadant ut. 
Johanna och Jakob då 9 och 11 år gamla.

Höstrabatter med en massa vackra dahlior och annat fint.

I det mysiga cafeet kan man hitta massor med goda bakverk. 
En syltgrotta och en kardemummabulle blev det denna gång.


Så här ska våra tomater också växa nästa år.

Jättefina tavlor som var till salu, men liiite tungt att släpa på.





Fina vinodlingar framför detta lilla"hus".

Behaglig plats.




Rosendahls slott som ligger i utkanten av området.

På väg tillbaka till storstadsvimlet behövdes det lite vatten i sommarvärmen. 



Underbart vacker promenadväg.

Ännu flera fina hus!!!

Här har vi det glada paret som inte tyckte att jag skulle gå ändå ut till Rosendahl., för att det var så långt. När jag kom tillbaka satt de på en annan bänk och hojtade till när jag kom förbi igen. "Gick du till Rosendahl", hörde jag någon som hojtade och där satt de, det söta paret! 

Staty på Djurgården.




Jag hade kunnat nöja mig med det här lilla huset i den fina miljön. 
Vacker park belägen precis vid Djurgårdsbron.


Nordiska Museet inbäddat i höstgrönska.

Äntligen framme vid Djurgårdsbron, nu med rejäla skoskav. 

Men med de här vackra vyerna så kan man stå ut med lite skav, eller hur??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar