torsdag 7 juli 2016

Bamburör med silverklot och en dag till semesterstart.

Idag har jag hunnit med mycket trädgårdsarbete och det är ju riktigt bra motion. 
Gräva, plantera, rensa ogräs, köra med "rullebör" ( skottkärra för er som inte bor i Skåne) och klippa ned vissna blommor. Omväxlande och bra rörelser. Städningen klarades också av och sen blev det en kopp kaffe under körsbärsträdet. I morgon arbete igen och SEN mina vänner inleds mina 4,5 veckors semester,
vilket ska bli så skönt. 

Jag minns inte om jag har visat er den delen i trädgården där vi har bankat ned fyra  bamburör som vi har svartlaserat. På dessa ligger silverklot i olika storlekar. 
Tyvärr brukar dessa ramla ned men NÄR de ligger på plats så ser det riktigt trevligt ut. Hehehe...    




Nu har floxen också slagit ut, men endast i denna färg.
De vita blommar inte förrän i slutet av sommaren. 


Jag är inte speciellt förtjust i gula blommor i trädgården men dessa "lysmackia",
 får stå kvar eftersom de är ganska fina tillsammans med de lila floxen.

Tittar ni på fotbollsmatchen? Jag ska inte störa, ville bara titta in.

Ha en fortsatt fin kväll!  
I morgon är det FREDAG och dessutom en extra bra fredag,
 då det är semesterstart också.

Kram från @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar