fredag 1 juli 2016

Lax med dragonstuvad potatis och maken kom hem med en fin blombukett.

Godmorgon!
Hoppas att ni har sovit gott inatt. 
Jag tittar in här en sväng medan frukostbullarna är i ugnen. Jag googlade på "snabba frallor" och testar nu ett nytt recept. Om de blir goda så ska jag dela med mig av receptet förstås. Snabbt gick det i alla fall att baka dem. 
Det är passande väder för lite bakning så när jag ändå var igång med mjöl i köket och ugnen igång så blev det en omgång med "vanliga" bullar också med jästid.
Recept kommer....

Igårkväll åt vi en superenkel rätt som passar utmärkt på sommaren. 
Kallrökt lax med dillstuvad potatis ( jag tillsatte även lite dragon vilket faktiskt blev gott).
En kall öl fullbordade den enkla, men goda måltiden. 
Betyget från Johanna var 
"det var ju mycket godare än vad jag trodde". 

Maken kom hem och överraskade med en bukett blommor. Det var dock inte lika romantiskt som det låter. Han hade fått buketten när han höll ett föredrag, men jag blev glad i alla fall. 





Maken tyckte dock att de buketter som jag gör själv med blommor
från trädgården är betydligt finare än denna. 


Det blev strömavbrott här igårkväll så det blev
läsning och kortspel i stearinljusens sken.
Jisses, vad man är beroende av el. Jag fick ju vänta länge på mitt kaffe.
 Hehehe....

Nu ska jag gå och provsmaka bullarna och återkommer med betyg senare.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar