lördag 2 juli 2016

Odlarglädje.


Godmorgon på er denna första lördag i juli. Regnet fortsätter att falla och jag tycker synd om alla som ännu inte har börjat sin semester och som behöver lite sol och värme på helgen. 

Ni kan tro att jag hoppade till av förvåning och blev faktiskt nästa skrämd när jag helt plötsligt fick syn på denna stooora slanggurka i vårt växthus häromdagen. :)
Jag hade inte sett att denna var på G bakom några stora blad och nu var den plötsligt så här stor. Jag skrattade gott åt min egen reaktion. 

Helt otroligt, jag köpte en gurkplanta för 20 kronor och har planterat den i en stor kruka och vattnat rejält. Snacka om riklig belöning och så kul att odla gurkor som förstås smakar extra gott också. 

Många flera är på gång och nu är jag beredd. Hehehe....
  



God på ostmackan eller som jag gjorde med halva gurkan, hyvlade den med en osthyvel, tillsatte lite ättika, socker, vitpeppar och salt och lät stå ca en timme.
Det är supergott till stek eller köttbullar.

Och nästan varje dag kan man plocka en handfull av djupröda och goda hösthallon från den enda busken som vi har. Tack för den mor!

Lite tidigt för hösthallon men vi klagar inte....  

Nu blir det frukost med Sydsvenskan och sen får vi se vad denna lördag ska få för  innehåll. Jag ska i alla fall baka "Drömmar" idag. Jag hoppas att de blir spröda och goda. Det blir i så fall första gången som jag lyckas med just dessa bakverk.

Ha en härlig lördag alla ni trots regn och rusk.

Kram från @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar