måndag 25 juli 2016

Härligt födelsedagskalas i vacker miljö och med en nöjd jubilar.

Ny härlig morgon.....
Vilka fina sommardagar vi har just nu, 
det kan ju inte bli bättre. 
Sol,värme, lediga dagar och 
under helgen har HELA familjen varit samlad. 

Igår firade vi som sagt min fars jämna födelsedag på Kulturens Östarp.
En eftermiddag med familjen, den närmsta släkten, 
jättegod lunchbuffe´, dessert, kaffe med tårta och trevligt umgänge.
Åldern på gästerna varierade mellan 1-79 år. 

Efter den minst sagt rikliga buffe´n med bl.a olika sorters sill, ägg, varmrökt lax, kallrökt lax, olika såser, rostbiff med tillbehör, 
rökt kyckling, revben, korvar, ostar och bröd fortsatte vi att umgås ute i skuggan. 


Jakob i gröngräset efter maten.      


James med sina föräldrar, min moster Ingrid och Bosse.

Malin, Tobbe och deras charmiga lille Elton.

Här sitter maken vid vårt "internationella" bord. Min svägerska Jennifer, hennes syster med familj från USA och Jakobs flickvän Lize från Italien satt här tillsammans med Jakob, Johanna, brorsan och maken.    

På denna sidan satt Lize, Kelsey, Milow, Annabelle och Mårten. 



James och Lotta satt vid " mitt " bord.

Dagens jubilar tillsammans med min mor och hennes bror.

Efter lunchen satte en del sig här ute i skuggan, denna extremt varma dag
( årets varmaste) och en del gick på promenad i de vackra omgivningarna. 


Johanna höll ett fint tal till sin morfar. 

Brorsan med sin systerdotter.

Henning och Annabelle tillsammans med sina amerikanska kusiner som kommit på Sverigebesök i dagarna. Henry och Milo, två gulliga killar.
Oj, vad de kommer att ha kul tillsammans med sina jämnåriga kusiner.

Vi satt utomhus och drack kaffe (serverat i gammaldags kopparkittlar)
 och god tårta. Här öppnade far även sina fina presenter.
Han fick bl.a presentkort, jakttillbehör, diverse ätbara saker, litteratur och annat som förgyller tillvaron för en glad och jaktintresserad pensionär. 

Tårtorna placerades inomhus annars hade de smält bort
i värmen. 


Lille Elton har hittat något intressant i sin mammas väska och
det måste undersökas även av Jennifer, Henning och Malin. Hahaha..

Henning tränar sin lille nästkusin i konsten att "gå själv". 

Tre generationer damer, Johanna, mor och jag.


Flaggan var hissad dagen till ära.

Tusen tack mina kära och generösa föräldrar för en mycket
trevlig eftermiddag på alla sätt.

Nu ska jag gå ut och njuta av denna vackra morgon med min kaffekopp.

Ha en fin dag alla kära läsare och kram på er!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar