torsdag 7 juli 2016

Inspiration på Löddeköpinge Plantskola.

Så skönt med en ledig torsdag! 
Vädret ska tydligen bli helt okej också idag.... 

Jag har varit och inspirerats på härliga Plantskolan i Löddeköpinge. 
Vackra blommor, fina krukor och andra små käcka grejer. 
Smakfullt och vackert som vanligt.  

Nedan en lite annorlunda utomhusdukning!





Afrikas blå lilja tillsammans med mörkbladiga växter
och svarta krukor = vackert.





Nu kom jag på att jag glömde att fråga vad det är för
vattenväxt som de hade i dessa stora fat.
Är det någon av er som möjligtvis vet detta?
Vi ( läs Mårten) ska rensa i vår damm och där hade dessa passat perfekt.


Nedan en jättesöt violruta eller vinruta, jag vet faktiskt inte skillnaden på dessa.  

Nu ska jag snart ut i min egen trädgård och fixa och dona.

Vi hörs senare, hörru ni!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar