onsdag 13 juli 2016

Välkommen in i mitt lilla växthus!

Onsdagen är här med sol och värme.
Idag blir det tvätt och torkning av denna utomhus.
Det gäller ju att passa på.
   
Följ gärna med in en sväng i mitt lilla växthus. 
Detta är ett ordinärt litet växthus som maken kom hem och överraskade med för en del år sedan. Han hade lastat det på vårt släp ihopbyggt och klart. 
Efter en mycket försiktig färd hem så var det bara till att ställa det på plats. 
Det blev en provisorisk plats och där har det blivit stående sedan dess. 

Nu har dock frun i huset ( läs: jag) hittat en ny plats för det lilla huset. 
Nu ska det bara flyttas dit också och se det klarar jag inte på egen hand. 
Men snart så ska det fixas.....

Förutom att jag sår en del på våren så används detta hus 
främst till att odla tomater, chili och gurka i. 
Det blir massor med tomater av olika sorter och i år som sagt även slanggurka. 
Dessa har dock inte kommit med på bild. 









Nu ska jag dricka kaffe utomhus och där kommer jag att tillbringa
det mesta av tiden idag.

Ha det toppen så tittar jag in lite senare.
Kram från @nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar