tisdag 7 augusti 2018

Bröllopsdagsfirande!




Är ni varma som jag eller håller ni er svala och fräscha.
Hehehe, nja det är ganska svårt denna sommar.
Det har varit otroligt varmt på arbetet idag. Ca 33 grader trots fläkt.
 
 
Nu sitter vi i skuggan i trädgården och svalkar oss.
 
Igår firade maken och jag pärlbröllopsdag och för att ni ska slippa att googla på hur många år detta är så ska jag ge er svaret. Det är 30 år sedan vi gifte oss. 
Det är ju nästan hela ens vuxna liv. 
Som någon i vår bekantskapskrets har sagt, ni är så envisa båda två och visst det hjälper nog till en del. Man ska inte ge upp för lätt.   
 
 
Liksom för alla andra par som har varit gifta eller levt tillsammans i många år så går det ju både uppåt och lite nedåt ibland. Allt är man ju inte överens om alltid och det hade ju varit konstigt om det hade varit så. Viktigt är att man har liknande grundvärderingar, är trogna mot varandra, att båda ger och tar i förhållandet och att man har humor och kul tillsammans. Yeay!! 
  Vill ni läsa Johannas fina dikt till sina föräldrar så kolla in på Facebook eller på mitt instagramkonto. ( jag heter rignellskansljuvahem, även där)
 
Våra år tillsammans har fört med sig mycket gott, två fina barn som det går bra för, 
villa, trädgård, katt, många kära vänner och familj, roliga och innehållsrika resor på många olika ställen i världen och mycket annat förstås.
 
Vi inledde gårdagen med ett härligt besök på Vitemölla Badhotell,
två minuters promenad hemifrån. Vi åt en massa gott och pratade en del med ett par som nyligen firat 45- års-bröllop. Där ligger man i lä. Fick lite tips!! Hehe...
 
Resten av dagen tillbringades på stranden och på kvällen firade vi vidare
med god mat, skumpa och paket. Jag fick en jättefin present. 
    
 
Här är jag på väg in för den goda frukosten!
 
 
Svalkande smoothies!

 
 
 
Frukost med härlig utsikt på detta fina och välrenommerade ställe.

 
 
 
Tänk om man hade så här många tillbehör till filen varje dag!

 

 
Kaffe med utsikt!

 
Njuter!!!

 

 

 
 
Och som avslutning på frukosten en amerikansk pannkaka med grädde och nutella.

 
 
 
Det strävsamma paret Rignell!

 
 

Och härmed lämnar vi detta fina ställe och nu vill jag bara önska er en skön kväll!

Vi ses snart igen förstås!

Kramar från mig, @nneli!

 

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar