söndag 12 augusti 2018

DIGGILOO i Ystad!

I söndagskväll körde jag till Ystad för att tillsammans med min mor, moster, kusin och ca 7000 andra lyssna på Diggiloos framträdande. 
 
Jättetrevlig sommarkväll med musik, umgänge,
hamburgare, ostar, kex, kaffe och kakor.
 
Jättebra platser och en  lagom varm kväll.
 
Här är jag och Camilla förevigade av min mor.
    

Så himla kul att höra Ola Salo med bl.a "The worrying kind".
Han undrade lite ödmjukt om vi kom ihåg denna låt och självklart gjorde vi det.
Riktigt bra, ju!!


Tommy Nilsson har gjort många bra sommarlåtar.
Eller vad sägs om " En dag", " Dina färger var blå",
"Öppna din dörr". Bra där, Tommy!

 

"Every day" med Mendez och publiken sjöng med förstås!

Ida Redig, en ganska ny bekantskap för mig har hunnit med mycket i sitt 31-åriga liv.
Låtskrivare, sångerska och musikproducent. 
Hon är riktigt "redig" på att sjunga också.  

Charlotte Perelli behöver ingen närmre presentation.
 

Också underbara Marika Carlsson som är så himla rolig!
Många skratt blev det, det kan jag lova......

David Lindgren var även detta år konferencier.
Han kan det mesta, denna sympatiska kille.  

Duktiga Marette sjöng bl.a en vacker ballad.  

Mitt lilla trevliga gäng!

Marette och Lisa Stadell.



Även Kamferdrops, Christer Björkman var med detta år.

En del av den stora publiken lite senare på kvällen. 

Kamferdrops sjunger så fint, men visar helst inte sitt ansikte. 

David visar hur stark han är,genom att bära Ola Salo.

Christer och Charlotte!



Fullt ös under avslutningsnumret!

Och här har vi nästa generations Diggilooartist, Charlotte Perellis yngste son,
Adrian som visade sin bästa dansmoves framför scenen.

Kolla in stilen när han "shufflar" för fullt!

Mendez lever sig in i musiken.

Ännu en liten blivande artist är på väg.
Charlotte väntar sitt fjärde barn i höst.

Ja, det var allt från denna kväll!

Summering:
Jättebra framträdande, perfekt väder, trevligt sällskap, skratt, musik,
god mat, tilltugg. Kan man önska mer en söndagskväll i början av augusti?

Tack och hej från mig för denna gång
@nneli!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar