onsdag 1 augusti 2018

Marknad och mycket trevligt umgänge!

På Sjöbo marknad blev vi bjudna på jättegod lunch av mina föräldrar.
Vi åt förstås på Sjöbo Gästis, precis som förra året! En varm dag men vi fann skugga på Gästis baksida och där avnjöt vi en buffe´med riktig husmanskost .
Kalops med kokt potatis och rödbetor. Köttbullar med brun sås, potatis och lingon. Och en underbart god inkokt lax med potatis och en kall örtmajonnäs.
Mmmmm, säger jag bara. Jag älskar husmanskost!
 
Sen blev det en sväng på marknaden och det blev inga tunga kassar i år minsann, då blomsterförsäljarna lyste med sin frånvaro. Jag tror att det var för stark värme.
En dansk hade dock hittat fram till Sjöbo och av honom köpte jag en stor och fin citrusdoftande pelargon.Det har blivit en del av denna variant för mig detta år.
   





På kvällen var vi bjudna till Olivers mormor och Bengt, även detta börjar bli en väldigt trevlig tradition.  Tillsammans med Olivers familj och släktingar hade vi en jättetrevlig kväll med umgänge, kattungegos och Kerstins goda mat. Hon hade både gjort en utsökt kycklinggratäng och en god lax med Johannas och min nya favoritsås.

Jordgubbstårta och kaffe avslutade måltiden.

Söta Elin har badat i Kerstin och Bengts pool

Johanna och Oliver relaxar i värmen.

Så vacker klockranka!

Och vem kan motstå en underbar liten kattunge.... Inte vi i alla fall!

Fina Saga visar upp denna lilla sötnos.

Oliver har god hand med katter (också)!


Johanna, Oliver och kvällens värd Bengt.

Olivers mormor och tillika kvällens kära värdinna.

Fler trevliga gäster! 
Söta tjejer, Johanna och Olivers mamma, Mia.  


Efter en trevlig kväll hos Kerstin och Bengt så återvände jag till mina föräldrar. Vi tog ännu en sväng på marknaden för lite karusellåkning och annat kul!
Jag träffade många bekanta i marknadsvimlet.

Annabelle och Henning åkte bl.a karusellen på bilden nedan och var så nöjda så.

Sen åkte vi hem och åt mors nygräddade våfflor
med hemmagjord körsbärssylt och grädde.

En riktigt trevlig dag på alla sätt med många fina människor!
 
 


Nu blir det scones och kaffe/te här denna morgon!

Kramar från mig till er förstås!



 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar