tisdag 28 augusti 2018

Trevlig lördagskväll tillsammans med vänner!

I lördags kväll kom kära "gamla" vänner till oss i Vitemölla! 
Jag dukade inomhus för allra första gången denna sommar. Det kom nämligen några rejäla regnskurar denna kväll. Inte ens bubblet kunde vi dricka utomhus.
 
Det ser ut som att jag har tagit fram julservetterna men det är faktiskt en mörkt vinröd färg som matchade kärleksörtsbuketten på bordet ganska bra. 
Små pajer  serverade jag till bubblet med guldflagor, en ny favorit.
Lagom sötma och lite kul detalj med "guldet".  
 
Förrätten bestod av en Club Sandwich med bacon, kycklingfile´, sweet chilimajonnäs, tomat, sallad och rödlök. Och rostat bröd överst och underst förstås. 
 
Helstekt fläskfile´, bea, sallad och ugnsrostad potatis till huvudrätt. 
 
Mårten plockade björnbär tidigare under dagen och de blev till en
dessertpaj med glass till kaffet.
 
Efter mycket prat och skratt så togs sällskapsspelen fram.
Vem vet mest och På spåret! 
Vi delade in oss i tre lag och sen satte segerhungern in hos oss alla,
kanske lite mer hos vissa! :) 
 
Tack vänner för en så trevlig kväll i ert sällskap! 
 
Jag lät kameran ligga still denna kväll,
vilket jag tror förvånade kvällens gäster litegrann.
Det kan ju vara jobbigt att komma på middag hos en bloggare ibland och
det vill man ju verkligen inte att det ska vara.           










Fin kombination av värdinnepresent.
Skumpa och en färsk inredningstidning!

Nu önskar jag er alla en fin tisdagskväll!

Kram
@nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar