tisdag 21 augusti 2018

Den engelska trädgården och nu hemma från kvällens kalas!



Välkommen in i den Engelska trädgården på Svabesholm på ljuva Österlen.
Här kan man uppleva en massa vackert i trädgårdsväg. Perennrabatter,fina sittplatser, sött Mumintrollhus, fina gångar, butik med en massa fint och i närheten finns cafe´ och annat trevligt.
 
Här nedan en av pergolagångarna.
   

Charmigt staket!

Muminhuset, så sött!

En skön sittplats!

Vackra Zinnior, en riktig mormorsblomma för mig.
Min mormor sådde alltid en lång rad med zinnior i olika färger. Jag som var intresserad av inredning och blommor redan när jag var liten fick ibland plocka en bukett att ta hem och sätta på mitt flickrum.  


FLOX, denna härliga blomma som doftar så gott!


Årets pelargon , tror jag i alla fall att detta är!

Ett tips om man har en gammal stol över.










Detta var bara ett liiitet axplock av allt som finns i denna fina trädgård,
så det är verkligen värt ett besök!

Nu har vi precis firat min svägerska och barnens yngsta kusin
och haft en så trevlig kväll!


Kram
@nneli

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar