fredag 10 augusti 2018

Härliga gäster på besök hos oss.

I lördags kom Jonas och Yvonne till oss i Vitemölla,
då vi äntligen hade fått till ett datum att träffas!
 
Vi inledde med kaffe och Johannas kladdmuffins med grädde och blåbär. 
 
Efter bad och strandhäng så blev det skumpa med tilltugg ( crostini, briefyllda minicrustader, salladsblad med räksallad och pajer med fetaost.)
 
Otrolig värme även denna dag och vi tog vår tillflykt till parasollets skugga.
  



Finfina gänget, Oliver, Johanna, Jonas och Yvonne.

Stekt kyckling, ugnsrostad potatis, sallad (med tomat, melon, fetaost) samt 
 bea och tzatsiki blev kvällens middag. Johanna och jag gjorde marängsuisse med banan, glass, grädde, maränger och blåbär till dessert. Kaffe,avec, hamnpromenad, kul sällskapsspel avrundade vi kvällen med. 

Tack för att ni kom, kära vänner! Alltid lika kul att ses!

På morgonen samma dag var jag på loppis i Simrishamn och en del fynd blev det.
Bildbevis kommer lite längre fram.
 


Mårten har fotograferat oss vid middagen.




Så behaglig temperatur i hamnen lite senare på kvällen.


 
Nu är det snart helg igen!
 
Jag har arbetat några dagar men var ledig igår och även idag. I natt kom det ett uppfriskande regn, men nu är faktiskt värmen tillbaka. Jag har gjort en västerbottenspaj som vi ska hugga in på nu, barnen och jag. 
Så härligt att ha familjen samlad här.
 
Mårten är ute på en cykeltur.
 
Ha en fin inledning på helgen alla!
 
Kram
@nneli!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar