fredag 3 augusti 2018

Trevligt födelsedagsfirande på Östarp.

Vi firade min fars födelsedag på Kulturens Östarp när han fyllde år i förra veckan.
Östarps Gästis serverar en söndagsbrunch som verkligen innehåller det mesta eller vad sägs om olika sorters sill ( den stekta inlagda är min favorit), ägg, varmrökt lax med kall örtsås, sallader, lufttorkad skinka, kyckling med mangochutney, rostbiff med remouladesås, ostar, marmelad, Jansson, revben, potatis, laxomelett m.m. 
 
Dessertbord med bryle´pudding med karamellsås,
chokladkaka med grädde och bär samt hembakade småkakor ingår också.
 
 
Sen hade min far beställt till en fantastiskt god prinsesstårta till kaffet.
Vi var alla väldigt mätta men en liten bit gick ned
tillsammans med kaffe serverat i kopparkittel.
 
Vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans i gassande solsken.
Trevligt sällskap, god mat och vacker miljö = en perfekt eftermiddag.
 
Tusen tack mor och far för en generös och fin eftermiddag! 
  
   




Efter maten och före kaffet blev det en promenad i de vackra omgivningarna.
Här är det Oliver, brorsan, min far och Annabelle som trotsar den otroliga värmen med en liten promenad. 


Jakob, Susie och min mor har vi här! De vet inte att de blir fotograferade.

Det är verkligen vackert och idylliskt på Östarp.

Just denna söndag var det skördefest och man visade hur det gick till förr i tiden.


Mor med sitt äldsta barnbarn, vår fine Jakob.



Så sött!


Jag, Henning och Annabelle har hittat en skön plats i skuggan.

Två coola killar, Jakob och Henning!
Min äldste och brorsans yngste. 

Johanna och Oliver, finfina paret! 

Här är de på väg hemåt.

Vi andra stannade en stund till och de hör två passade på
att leka lite med sina mobiler.

Mor med sina yngsta barnbarn.

Amerikanska Susie tillsammans med sina barnbarn.   

Födelsedagsgrisen har vi här. 

Fin bild på käre sonen!

Nu ska jag fixa lite här innan det bär iväg för trevligt umgänge hos goda vänner.

Ha en fin dag alla kära bloggläsare och kram från mig

@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar