söndag 19 augusti 2018

Mysigt Simrishamnsbesök!

Här har vi kommit hem efter en helg på Österlen. Behagligt väder och fint som vanligt.
Jag var ju på dammiddag i fredags kväll och åkte ned på lördagsmorgonen. Jag tog vägen via Simrishamn där det blev loppisbesök som vanligt, inköp på torget också köpte jag med mig lunchmat från Börje Olssons. 
Jag körde även in för att ta en titt i "Den engelska trädgården" på Svabesholm. 
Mycket fint!

När jag kom fram till Vitemölla blev det strandbesök med familjen, dock utan bad. Badtemperaturen är nu nere i 16 grader och det var bara Johanna som trotsade detta 
och tog ett snabbt dopp.    

På kvällen grillade vi och tittade på film. 

Buffe´maten på Börje Olssons Skafferi är så underbart god.
Ni som inte har varit där, gör ett besök..... Ni ångrar er inte.
Man kan äta där eller köpa med sig hem.   
   

Goda pajer bl.a en med getost och soltorkad tomat, sallader, såser, charkuterier, melon, bröd, kex, goda ostar och marmelad. Nu har de även dessert.

Så söta hus i Simrishamn. Pastelliga och fina!


I nästa inlägg kommer bilder från Engelska trädgården!


Jag önskar er en fin start på veckan!


Kramar
@nneli!


 

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar