söndag 5 mars 2017

Framme i ett soligt Stockholm.

Som ni har märkt så har det blivit ett litet blogguppehåll här under några dagar.

Jag har ju varit i Stockholm i tre dagar och kom hem igår kväll. 
Jag har haft datorn med mig men jag har haft ett så fullspäckat program så det har inte funnits tid över till att blogga. Men jag hoppas att ni har överseende och jag kommer i gengäld att bjuda på mååånga bilder 
från vår vackra huvudstad, det lovar jag. 

Jag kom fram till ett soligt och fint Stockholm i torsdags.Jag trippade runt på stan i några timmar, shoppade lite, åt lunch på mitt och måååånga andras favoritställe på Östermalm. På eftermiddagen blev jag hämtad av Ingela och sen åkte vi hem till henne på Lidingö. 

Nu kööör vi! 
   
Jag inledde med ett besök på NK.
Tittade på vackra saker på Newport, köpte vårt favoritte och
 tittade på Bertil Vallien utställning.   



Jag är ju en glad ägare till en av dessa fina krukor från Klong.
NK hade hela krukgänget och så här ser de ut. 


Jag flanerade längs med Kungsträdgården och njöt av det vackra vädret.


Åt vilket håll ligger Svenskt tenn. DITÅT→!
Okej, tack! 😊 

Svanarna och ankorna trängdes med isflaken. Brrr, så kallt.

Jag var inne en sväng på Grand Hotel och tänkte köpa deras champagnedoftande ljus, men ångrade mig faktiskt och avstod. Det kändes inte riktigt värt 600:-.  


Vackra blommor på gamla anrika Grand Hotel.

Jag älskar Stockholm, en av världens vackraste städer, tycker jag.  

Drömhuset på Östermalms torg fick ett Skånebesök. 

Här på Rice på Nybrogatan åt jag torsdagens lunch,
vilket jag oftast gör när jag är i Stockholm.
Alltid massor med folk, men så god mat. 😋😋  

Solen skiner på Dramatens guldiga utsmyckningar.



Carl Malmstensbutiken på Strandvägen är en trevlig bekantskap. 

Även här fanns dessa krukor från Klong.


Jag gick förbi Chinateatern i "Berzelii Park".
Här var vi ju på fredagskvällen och såg "The Book of Mormon".

Nästa inlägg blir från min favoritbutik "number one". Gissa vilken??

Ni som är inredningsintresserade och gillar vackra miljöer,
häng med då vet, ja!

Nu måste jag titta till portersteken här!
Jag är snart tillbaka.... 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar